نگذاریم برای رژیم صهیونیستی حاشیه امن درست شود

پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مقام معظم رهبري، عصر روز گذشته در ديدار ميهمانان شرکت‌کننده در سيزدهمين اجلاس بين‌المجالس کشورهاي اسلامي، با تأکيد بر اينکه دنياي اسلام بايد در مسائل اساسي با صراحت و با صداي بلند سخن و موضع خود را بگويد، «فلسطين» و «اتحاد دنياي اسلام» را ازجمله موضوعات اساسي برشمردند و گفتند: «يکي از موضوعات اصلي و بسيار مهم دنياي اسلام، «تلاش براي پيشرفت علمي» است که تجربه جمهوري اسلامي ايران نشان داد با تلاش و با تکيه بر جوانان مي‌توان رتبه علمي خود را ارتقا داد و در بخش‌هاي مهمي در مرز دانش قرار گرفت».
مقام معظم رهبري با اشاره به وظيفه ديني و تاريخي کشورها و دولت‌هاي اسلامي در قبال تحولات مهمي که در دنيا در حال روي‌دادن است، گفتند: «دنياي اسلام، امروز بايد در موضوعات مهم و اساسي نقش‌آفريني کند و نگذارد تجربه تلخ دهه‌هاي گذشته و تسلط قدرت‌ها و آثار بلندمدت آن تکرار شود».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به طرح مسائل ميانمار و کشمير در اجلاس بين‌المجالس اسلامي و در‌عين‌حال غفلت از طرح مسائل بسيار مهم يمن و بحرين در اين اجلاس، افزودند: «بايد در مسائل اساسي دنياي اسلام صريح سخن گفت؛ زيرا با صراحت مي‌توان جريان‌سازي کرد و در افکار عمومي مردم و نخبگان جهان تأثيرگذار بود».
ايشان تأکيد کردند: «نبايد گذاشت که امپراتوري خطرناک تبليغاتي غرب که عمدتا به دست صهيونيست‌ها اداره مي‌شود، مسائل مهم دنياي اسلام را ناديده بگيرد و با توطئه سکوت، مسائل اصلي امت اسلامي را محو کند».


مقام معظم رهبري با تأکيد بر اينکه مي‌توان جريان امپراتوري تبليغاتي غرب را شکست داد، خاطرنشان کردند: «شکست‌دادن صهيونيست‌ها در جنگ نرم امکان‌پذير است؛ همان‌گونه که آنها در جنگ سخت و در لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف به آن شدند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي موضوع فلسطين را در رأس مسائل دنياي اسلام دانستند و گفتند: «در قضيه فلسطين، سه حادثه «اشغال سرزمين»، «تبعيد دسته‌جمعي و ميليوني مردم» و «قتل‌عام و جنايت عظيم بشري» اتفاق افتاده است که اين ستم در تاريخ نظير ندارد».
ايشان، دفاع از فلسطين را وظيفه همه دانستند و تأکيد کردند: «نبايد تصور شود که مقابله با رژيم صهيونيستي فايده‌اي ندارد؛ بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژيم صهيونيستي به نتيجه خواهد رسيد؛ همان‌گونه که جريان مقاومت نسبت به سال‌هاي قبل پيشرفت کرده است».
مقام معظم رهبري افزودند: «صهيونيست‌ها روزي شعار «از نيل تا فرات» را مي‌دادند، اما اکنون براي محافظت از خود مجبور به ديوارکشي شده‌اند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: «بدون ترديد فلسطين يک مجموعه و تاريخ «از بحر تا نهر» است و قدس نيز پايتخت آن است و امکان هيچ خدشه‌اي بر اين حقيقت وجود ندارد».
ايشان، اقدام اخير آمريكا در قبال قدس را «غلط زيادي» خواندند و گفتند: «آنها قادر به انجام چنين کاري نخواهند بود و تلاش‌هاي آنها به سرانجام نخواهد رسيد».
مقام معظم رهبري خاطرنشان کردند: «دولت‌هايي که در منطقه به آمريكايي‌ها کمک و با رژيم صهيونيستي همکاري مي‌کنند تا با برادران مسلمان‌ ستيز کنند، مرتکب خيانت صريح مي‌شوند، همانند کاري که سعودي‌ها انجام مي‌دهند».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «اتحاد دنياي اسلام» را يکي ديگر از مسائل اساسي برشمردند و گفتند: «ما معتقديم اتحاد دنياي اسلام که داراي جمعيت زياد و امکانات فراوان و جايگاه بسيار حساسی در دنياست، مي‌تواند زمينه‌ساز شکل‌گيري يک قدرت بزرگ و اثرگذار شود و ما حتي به کساني که صريحا با ما دشمني مي‌کنند، گفته‌ايم آماده برخورد برادرانه هستيم، اگرچه آنها چنين رويکردي ندارند».
ايشان با تأکيد بر لزوم هم‌افزايي کشورهاي اسلامي، خاطرنشان کردند: «نبايد اجازه داد اختلافات و جنگ و خونريزي در دنياي اسلام که عامل اصلي آن نيز آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها هستند، زمينه‌ساز حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي شود».
مقام معظم رهبري، «تلاش براي پيشرفت علمي» را يکي از مسائل و نيازهاي بسيار مهم دنياي اسلام دانستند و افزودند: «دنياي غرب با استفاده از علم، به ثروت و قدرت بين‌المللي رسيد و بر دنيا مسلط شد، اما چون ايمان و ظرفيت نداشت، اين علم منجر به ظلم، استکبار و استثمار شد؛ بنابراين دنياي اسلام براي رهايي از اين سلطه بايد براي پيشرفت علمي تلاش کند و اين کار امکان‌پذير است».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تجربه موفق ايران در موضوع پيشرفت علمي، خاطرنشان کردند: «ايران اسلامي با اتکا به جوانان خود و در شرايطي که در تحريم قرار داشت، توانست در بخش‌هاي مهمي در مرز دانش قرار گيرد؛ درحالي‌که قبلا در اين بخش‌ها، بسيار عقب بود».
ايشان افزودند: «امروز جوانان ايران در پزشکي، نانو، سلول‌هاي بنيادي و دانش هسته‌اي کارهاي بزرگي انجام داده‌اند».
مقام معظم رهبري در ادامه به يک نکته اشاره کردند و آن «لزوم افشاي ادعاهاي دروغ شيطان اکبر يعني آمريكا» بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ادعاي آمريكا در حمايت از «حقوق بشر» گفتند: «شخصي که امروز در آمريكا بر سر کار است، بسيار صريح و عريان مواضع اين کشور را اعلام مي‌کند؛ البته قبلي‌ها نيز همين مواضع را داشتند، ولي به اين صراحت اعلام نمي‌کردند و نمونه بارز اين موضع، سخنان اخير او درباره آفريقا و آمريكاي لاتين و نژادهاي ديگر است که مصداق اقدام بر ضد حقوق بشر است؛ بنابراين بايد اين ادعاهاي دروغ را افشا کرد».
ايشان يکي ديگر از ادعاهاي غيرواقعي دولت آمريكا را موضوع مبارزه با «تروريسم» خواندند و افزودند: «آمريكايي‌ها در حالي شعار مبارزه با تروريسم مي‌دهند که صراحتا از رژيمِ تروريستِ صهيونيستي حمايت مي‌کنند و همچنين بنا بر اعتراف رئيس‌جمهور فعلي آمريكا در تبليغات انتخاباتي‌اش، عامل اصلي به‌وجودآوردن داعش بوده‌اند و تا آخرين نفس‌هاي داعش نيز از آن حمايت کردند».
مقام معظم رهبري تأکيد کردند: «بايد با بيان حقايق و برملاکردن دروغ‌بودن اين ادعاها، جريان‌سازي کرد و افکار عمومي مردم و نخبگان را تحت تأثير قرار داد».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم پيگيري موارد ذکرشده در قطع‌نامه پاياني و کمک به تحقق آنها، گفتند: «آنچه که ما توصيه مي‌کنيم يا بر آنها اصرار داريم، مواردي است که خودِ ما در عمل انجام داده‌ايم و به نتيجه رسيده‌ايم».
ايشان ايستادگي ملت ايران در مقابل جنگ اقتصادي دشمنان را يکي از اين نمونه‌ها برشمردند و افزودند: «تحريم» يکي از بخش‌هاي اين جنگ اقتصادي است که سال‌هاي متمادي آن را اعمال کردند و به اوج رساندند که امروز نيز ادامه دارد، اما ملت ايران ايستادگي کرد و شکست نخورد و امروز از اين تحريم‌ها ابزاري براي شکوفايي خواهد ساخت.
مقام معظم رهبري، «مردم‌سالاري ديني» را يکي از ديگر از تجربيات موفق ملت ايران و زمينه‌ساز رشد مادي و معنوي دانستند و تأکيد کردند: «مردم ايران با کمک خداوند متعال، تاکنون توطئه‌هاي آمريكا را خنثي کرده‌‌اند و از اين پس نيز خنثي خواهند کرد».
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان اظهار اميدواري کردند: «حرکت موفق و روبه‌رشد ملت ايران بتواند انگيزه‌اي براي قوي‌ترشدن امت اسلامي در مقابل استکبار شود».
پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آقاي علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، در گزارشي از سيزدهمين کنفرانس اتحاديه بين‌المجالس اسلامي گفت: «در اين کنفرانس، رؤساي مجالس کشورهاي اسلامي به موضوعاتي از جمله توسعه همکاري‌هاي اقتصادي و بازرگاني، مسئله تروريسم و دخالت‌هاي آمريكا در ايجاد آشفتگي امنيتي در مناطق اسلامي و نيز مسئله تعرض به قدس شريف پرداختند و تأکيد کردند قدس به سرزمين تاريخي فلسطين تعلق دارد».
در پايان اين ديدار، شرکت‌کنندگان در اجلاس از نزديک با مقام معظم رهبري ديدار و گفت‌وگو کردند.